מיינדפולס

מיינדפולנס קשיבות

מושג שמשתמשים בו בדחיפות אך לא כולם מבינים את פרושו, בעברית אנו מתרגמים אותו למושג קשיבות וכוונתו להיות נוכח ברגע הזה, בהווה, ממקום נטרלי בלי לשפוט את הרגע ובלי לספר סיפור סביב הרגע הזה , להיות בתשומת לב ובריכוז ברגע הזה. בודהה לימד שיש הבדל בן כאב לסבל, הכאב מיוחס למצב של חולי, פרידה, אבדן ולמצבים בלתי נמנעים בחיים והסבל הוא התוספת שאנו מספרים ומוסיפים על הכאב, זה הסיפור שלנו שיוצר את הסבל. המיינדפולנס הינו כלי ללמוד לזהות את הכאב אך לא לשפוט אותו ולא לספר את הסיפור שיגרום לסבל, הוא להיות נוכח לכאב להקשיב לו לדעת לתאר אותו להיות נוכח ברגע ולהתבונן בו ממקום נטרלי וסקרן, להתבונן בדברים בככותם, כי ככה הם וכל זה מבלי הסיפור שיצרנו סביבם. מיינדפולנס מלמד אותנו להיות בההווה, בכאן ועכשו לא להיות בעבר ולא בעתיד, מינדפולנס דורש לימוד ותרגול הוא לא מגיע אלינו באופן טבעי. תרגול של שימוש בטכניקת המיינדפולנס תאפשר להפחית את רמת הסבל עבורנו ועבור הסובבים אותנו בידיעה שאת הכאב אנו לא יכולים לשנות אנו יכולים להיות נוכחים סביבו ולמנוע סבל מיותר. משתמשים בשיטה זו לטיפול בהפחתת חרדות, דיכאון סטרס כאב כרוני וסבל, לחזק את היציבות הנפשית ולעורר שלווה פנימית.